• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73411
+
-

دام شرکت‌های صوری برای جویندگان کار

پلیس
دام شرکت‌های صوری برای جویندگان کار

فرد سابقه‌داری که با راه‌اندازی شرکت‌های کاریابی صوری در استان‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از افراد جویای کار می‌کرد در استان البرز دستگیر شد.
رئیس پلیس آگاهی البرز به ایرنا گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از کلانتری ۲۶ ماهدشت به پلیس آگاهی البرز مبنی بر راه‌اندازی یک شرکت صوری کاریابی به صورت کار در منزل، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس استان البرز قرار گرفت.
سرهنگ «محمد نادربیگی» افزود: پلیس مبارزه با جعل کلاهبرداری اداره آگاهی استان البرز در بررسی‌های انجام‌شده دریافتند که در پی تبلیغات گسترده این شرکت صوری، افراد جویای کار در دفتر شرکت مربوطه مبلغ ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال برای ثبت‌نام پیش‌قسط تحویل لوازم کار و خرید لباس کار پرداختند و کلاهبرداران برای این‌که اطمینان آنها را جلب کنند، تاریخ شروع به کار را نیز مشخص کردند و پس از دریافت وجه از مشتریان در موعد تعیین‌شده اقدام به تخلیه دفتر کرده و متواری می‌شدند.

وی عنوان کرد: با تحقیقات بیشتر مشخص شد که نامبرده به این شیوه در استان‌های دیگر نیز کلاهبرداری کرده است و ۱۱ مورد آدرس از متهم و خانواده وی شناسایی و پس از مراجعه به آدرس‌ها مشخص شد که همه آنها غیرواقعی است.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از تعقیب و گریز در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند. وی در اعترافات خود به راه‌اندازی شرکت کاریابی صوری و کلاهبرداری از ۲۳ نفر در استان‌های مختلف اقرار کرده است.
سرهنگ نادربیگی عنوان کرد: متهم علاوه بر راه‌اندازی این شرکت در کرج، ۲۰ شرکت کاریابی دیگر در هشتگرد و شهریار راه‌اندازی کرده که به همین روش از تعدادی از شهروندان کلاهبرداری کرده و پرونده آنها در حال پیگیری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید